БЛОГ
УСПЕШНОГО
ПЕРФОРМЕРА
Подписка на новые статьи

28.11.2018
Як команда тріщить зсередини: типи “важких” працівників

Автор Dr. Perform

Автори програм з лідерства багато присвятили темам візії, інноваціям, виробництву та результативності, проте питання “важких працівників висвітлено на наш погляд не достатньо. У цьому розумінні бізнес відображає наші стратегії в житті. Деякі з нас готові до занурення в тему з усіма ймовірними наслідками, менша кількість просто відзначає, що така проблема існує, і ще менше керівників хочуть мати справу з конфліктами. І тим не менш, лідер неминуче зустрічається з темою “складних випадків”, тих членів команди, хто створює хаос, і які потребують мір…

 

Але перед тим, як робити будь-який крок!

Перший, на кого треба звернути увагу  — це лідер! Чи є щось в його стилі управління, що спричиняє негативні реакції чи небажаний супротив? Іноді керівник своїми ж руками створює проблеми, мікро-менеджментом наприклад, проте ми не розглядаємо даний випадок у цьому матеріалі. Наразі зосередимось на ситуаціях ворожнечі, протиріч, некомпетентності та інших нездорових явищах у команді.

 

 

Є такі працівники, які за будь-яких обставин не будуть підтримувати стратегію та підхід керівника.

 

 

Типи “важких” працівників:

 

1. Оппозиція: ті, хто чинять супротив, коли відбуваються зміни.

Є такий тип людей, які спочатку негативно реагують на зміни, але з часом, або, наприклад, з підтримкою керівника (коуча, координатора) та з залізними аргументами, більшість з них змінюють свою думку. Проте є й такі, хто створює з нововведень справу надважливого рівня; вони ладні витратити неймовірну кількість часу, пояснюючи, чому та чи інша зміна ніколи не спрацює. Таким чином створюються непотрібні бар'єри та ширяться чутки для зриву введення необхідних процесів. На наш погляд подібна поведінка покликана привернути до людини увагу, але, можливо, не так, як на це очікують. Варто припустити, що вказавши співробітникам на корінь їх реакції, вони змінили б своє ставлення до змін, проте ймовірність не висока.

 

Зворотній зв'язок працівнику: “Цей потяг залишає станцію. У Вас є вибір бути на борту чи не бути. Рішення маєте прийняти саме Ви”.

 

2. Непримиримі критики: ті, хто відмовляється співпрацювати, ті хто – “ми не будемо”.

Так чи інакше будуть зустрічатися співробітники, які за будь-яких обставин не підтримуватимуть стратегію та підхід керівника. Він уважно слухав їх, і він їх чув, але ці люди не поділяють його шлях. Часто за цим приховано щось набагато більше, і хоча ми не психологи, вважаємо, що першопричинами даної ситуації може бути невдоволення через втрату відчуття цінності в компанії. Лідер не може виправити минуле! Коли співробітники карають керівника, аби помиститися за помилку минулого, єдине, що можна зробити, це запропонувати їм рухатися далі.

 

Зворотній зв'язок співробітнику: “Ми обговорювали це багато разів. І я слухав(ла), але ми обидва знаємо, що план не спрацьовує. Настав час рухатися далі.”

 

3.Некомпетентні: Ті, хто не здатні — ті, хто не можуть.

Іноді керівник “успадковує” співробітників з інших відділів, наприклад, під час змін в структурі організації. За такого сценарію часто виявляються люди, які не можуть виконувати обов’язки згідно своїх посад. Гарні лідери та менеджери докладають зусиль аби сформувати навички та підтримують колег, але найкращі лідери блискавично визначають, коли новоприбулі не мають необхідних компетенцій.

 

Зворотній зв'язок працівнику: "Ми з Вами спробували знайти рішення, Ви докладали певних зусиль, але ця посада виходить за рамки Вашого рівня компетенції. Ви знаєте це, і я знаю. Давайте складемо план Вашого розвитку.”

 

4.Токсичні: Ті, хто навмисне руйнують мораль команди.

Цей тип працівників, ми вважаємо, має найгірший вплив серед перелічених вище. Існує психологічне дослідження, яке підтверджує думку, що "одне погане яблуко може зіпсувати цілу корзину". Такі співробітники виходять за рамки публічної незгоди з керівником - вони повні рішучості завадити ефективності команди, в кінцевому рахунку, вони хочуть фіаско лідера. І розглядаючи класичну мотивацію працівника, тут за всіма ознаками стовідсоткова анти-мотивація.

 

Зворотній зв'язок працівнику: “Ви талановита, обдарована людина, але Ви використовуєте ці здібності, на створення нездорової атмосфери в команді. Ви повинні рухатися далі.”

 

Які переваги є в лідера, який працює зі складними кейсами в команді:

  • Працівники будуть вдячні за вирішення назрівшого питання.
  • Лідер завоює довіру команди, адже одиниці готові мати справу з “важкими” працівниками, а лідер це зробив!
  • Підвищиться командний дух.
  • Зросте її ефективність.
  • Ймовірно лідер матимете кращий сон.
  • Додається час та ресурси для нових звершень, проектів та реалізації цілей.

 

Ми будемо вдячні за Ваші думки, коментарі до теми!

Дбайте та підсилюйте здорову атмосферу в Вашій команді!

  1. Facebook
  2. ВКонтакте
 
Подпишись на канал
 

Меню